Glädje

Så, en ny update från händelserna sedan torsdagen.

Dagen blev lång som fan. Repetitioner och träningar, sminkning och superkräng blev ingrefienserna inför Koreografitävling 09.
Allting blev bläh under träningarna på scen innan föreställningen men när det väl kom så blev det inget annat än klockrent och underbart.
Känslan av den där scenen, människorna, ljuset, tankarna. Allt var underbart! Sådant man aldrig kommer förstå om man inte själv står på en scen och blickar ut.
Krickes nummer som var en parodi på bögar var asroligt att göra och blev väldigt omnämnt i Sydsvenskan.
Mycket roligt vilket jag tror att även publiken tyckte.
Mitt nummer fick bra respons från folk efteråt vilket gjorde mig jätteglad och min mormor grät när jag kom ut.
Ett underbart ögonblick när jag kom ut och träffade henne och jag visste att jag nu hade fått visa henne den koreografi som jag arbetat med länge tillsammans med de andra och som var tillägnad henne. Obetalbart.

Vinsten gick iallafall till Erik som förtjänade det så jäkla mycket och jag blev så glad för hans skull! Riktigt bra nummer var det också som kommer sitta i huvudet länge länge länge.

Fredagen blev chill och Clear the Pear kom. Mycket trevlans. Solade, fikade, var på 18-årsfest hos Erik, kollade på film.
Även denna dag blev helgreat!

Lördagen blev till att sola lite till, äta glass, sitta på en buss, äta grillat kött för första gången i år, och bara njuta av allt.

Idag, åkte jag inte till Lund för att kolla på de sökande till min skola. Iallafall de som sökte dansinriktningen. Fanns många trevliga människor där och även en del mindre trevliga. Hursomhelst var det roligt att se.
Var även åtta sökande killar där vilket förvånade mig då jag hört att det skulle vara fyra bara.
Åkte hem igen, till Österlen då, och käkade, vilade och stack sedan till Emma.
Nu ligger hon och sover som vanligt och jag ska snart pallra mig hemåt.

Jag tror att jag är den lyckligaste människan någonsin just nu. Punkt slut.

Ursäkta den dåliga uppdateringen men jag kommer igång mer nu under och efter påsk igen.

Ha det finfint tills nästa inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0