SYTYCD?

So You Think You Can Dance?

Läst lite andra bloggar nu.
Mucho intressant enligt mig. Läste en som handlade om mat och bak, vilket förvånar mig när jag faktiskt egentligen hatar att laga mat. Men det blir väl ett av de saker jag ska lära mig nu innan sommarlovet så att jag stolt kan komma hem och laga en hel middag till familjen.

Tänkte att jag skulle skriva ett inlägg om ett av mina favoritprogram nu. Lite som ett break i bloggen från alla jävla ego-rapporter jag skriver, haha.

Såg att säsongspremiären av So You Think You Can Dance (amerikanska versionen) börjar där borta i USA, torsdag den 25 Maj. Det betyder att vi i Sverige kan räkna med att få se den nya säsongen på kanal 5 i Juni, Juli någon gång.

De senaste somrarna har SYTYCD varit något som hört till. Bra koreografer, intressanta deltagare, många bra koreografier och Mary Murphy (som är en del av juryn) har ett fruktansvärt skratt som gör det ännu roligare att titta.
Undrar hur många som sagt det till henne egentligen?

 Hittade en smickrande bild på henne också som bör vara tillräckligt för att man skall förstå att hon skrattar crazy.

Serien utvecklades av bl.a av Nigel Lythgoe som även sitter i juryn. Första säsongen började sändas 20 Juni 2005.
Tanken var att det skulle vara som Idol-upplägget men istället med dansare.
Seriens format har nu används i ett flertal andra länder såsom: Australien, Canada, Norge, Nya Zealand, Israel, Turkiet osv osv.
Sverige deltog i "So You Think You Can Dance Scandinavia" som sändes en säsong då programmet inte nådde till tittar antalet det var tänkt. Men vem vet.. kanske kommer det tillbaks.

Säsong 1 var ledd av Lauren Sanchez men från och med andra säsongen och framåt så har det istället var Cat Deeley.
Mycket bra förändring då Deeley faktiskt verkar någorlunda engagerad i det hon gör till skillnad från Sanchez.
Det är bara min personliga åsikt, höh-höh.

Vinnaren av första säsongen var Nick Lazzarini, andra var: Benji Schwimmer, tredje: Sabra Johnson och nu senaste och fjärde säsongen vanns av Joshua Allen.

Själv var ingen av de mina favoriter men det är ju fortfarande ett faktum att de alla är asgrymma dansare.
Verkligen på den nvån man kunde önska att sverige skulle kunna hålla men tyvärr inte.

Min favorit senaste säsongen var Mark Kanemura. Sån grym snubbe med jäkligt unik stil och personlighet.
En av de koreografier han fick dansa var en hip-hop till låten "Bleeding in Love". Låten kanske inte är så grym men koreografin var däremot det. Kolla på youtube klippet nedan.




Kommentarer
Postat av: emma härnqvist/perfektion

ja, det var många som gillade inlägget om årens sommarplågor. och visst fanns det endel minnen med där - både bra och dåliga?!

2009-04-15 @ 10:01:08
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: Anonym

ey,nice blogg hörru:D





http://femsmultron.blogg.se är min blogg ialf:)

Skriver om det ALLDRA SENASTE skvallret från hollywood,den är riktigt bra och fin blogg:)

2009-04-15 @ 19:19:57
Postat av: Cristian

Haha, mate, det var väl det jag skrev? Att det skulle gå till säsong 9?



Jag antar att de har kommit upp med grymma idéer inför framtiden på Wisteria Lane - så därför förlänger de serien så pass mycket.



Grymma nyheter för oss som faktiskt diggar Desperate Housewives ju ;)

2009-04-16 @ 02:55:11
URL: http://ichris.blogg.se/
Postat av: Anna

SYTYCD är typ den enda, ja vad heter det... Dokusåpa-där-folk-blir-utröstade ;D som jag tycker är bra :D http://www.youtube.com/watch?v=ppHOpmIBcfo är nog den bästa dansen jag har sett ;D





http://www.youtube.com/watch?v=At9ZQtgaoSY

http://www.youtube.com/watch?v=6fWV0fVYZhs&feature=related

Är också bra :) fast ganska kass kvalite på videorna...

2009-04-16 @ 15:51:32
URL: http://sangster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0