The one who comes at spring

Snart dags.

Jag har inte rapporterat och skrivit något på snart en vecka så det är dags nu igen.
Har hänt en hel del denna vecka.

Värt att skriva innan jag fortsätter är att fredagen och helgen varit den bästa på mycket länge.
Kotten aka Kajsa och lite annat folk var hos mig i lägenheten i fredags på chillkrök. Det var sjukt nice och jag blev super pepp.
Dagen därpå var jag, Choffsen, hans kompis Anna och Ronja på bio. Såg "Män som hatar kvinnor". Jävligt bra film!
Söndagen var mest bara chill, men tränade iallafall till koreografitävlingen och käkade på kinarestaurang.
Sedan på kvällen sov Anna hos mig för att hon missade sitt tåg till Sundsvall så hon fick sova hos mig då Christoffer skulle iväg någonstanns men det blev hel lyckat det med!

Dessa dagar har varit tråkiga och dryga enligt mig men ändå ganska mysiga. Man kan känna i hela skol-atmosfären att det snart är lov.

Idag hade vi projektdag och då hade vi först teater impro. Riktigt nice, vet inte om jag ska välja det istället för Ensemble A.
Får se hur det blir.
Därefter var det Dansomusikal historia som också var roligt.

Till sist när skoldagen var slut så började alla förberedelser inför koreografitävlingen, på RIKTIGT!
Träffades inne i Stadsteatern (koreograferna och dess dansare). Fick repschema och ordning i föreställningen.
Mitt nummer går ut som nummer 7 vilket är nästsist. Känns ganska bra faktiskt.

Hittade en sal att träna i så jag och "mitt folk" tränade ett tag tills vi var tvungna att gå då Medborgarskolan hade bokat dansalarna. Usch på dem.

Sedan träning med Kricke som är koreograf i det andra numret jag är med i. Kommer bli roligt, men kan inte avslöja något nu i förväg.
Därefter fick vi komma in i stadsteatern igen för att sätta ljus till krickes nummer. Härligt.

Imorgon är det mitt bidrags tur. Hoppas att ljussättningen blir lyckad och på kvällen är ju Koreografitävling 2009 så jag är nervös som fan.

Jag började skissa på mina idéer i september förra året  och har ändrat fram och tillbaka men nu har jag hittat rätt känns det som. Numret blev bra och jag är tacksam för all hjälp jag fått från de andra dansarna i mitt nummer. Ni är bäst och utan er skulle jag aldrig klara av det här.
Det är pepp som gäller nu denna kväll, med tv, godis, juice och duschen.
Sedan måste jag försöka sova så att jag är utvilad tills imorgon.
NERVÖSNERVÖSNERVÖS! Men kom gärna dit och titta klockan 19 på Lunds Stadsteater. Kan lova er att de andra numrena är värda att se så hundra kronor är ingenting för det man får i utbyte.

Bidrag #7 "So lover (the one who comes at spring)" - koreograf: Daniel Persson (med hjälp av mina otroliga vänner) - dansare: Ronja Lodmark, Christoffer Persson, Michelle Axelsson, Anna Granström, Julia Stenelius, Kimia Haghighi och Sarah Granholm.

Tänkte sova nu men innan dess så ska jag lägga in några bilder från förra fredagen.
kram och godnatt!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0