Feel-good

Feel good..

Med "Feel good" så syftar jag inte på idag, för idag är en helvetes dag som jag skulle kunna skippa. Nej det jag menar är att gårdagen verkligen var bra!

Först blev det till att träffa Kotten i Simrishamn och ta en fika, promenad, värmestund inne på uttaget vid Sparbanken (good old times eyh?) mm. Träffade även Kt och ja, jag vet inte hur lördags-dagen hade kunnat bli bättre. Det var feel-good rakt igenom kroppen då jag sällan är i Simrishamn och trixar numera. Fast staden var ju en död jävla banan!

 Det här är en gammal bild som jag retuscherat i Photoshop. Tänkte att den passade bra för att beskriva nuläget: grå vardag men färgstarka människor.

Vidare hem till Kivik där jag låg och svullstade och bara existerade. Zappade runt lite mellan kanalerna och funderade om jag skulle välja att titta på Mtv's dåliga program: Made eller om jag skulle välja det mer barnvänliga alternativet: Svampbob fyrkant. Det blev inget av dem då jag såg att det skulle visas en dansfilm på kanal 5. Fett tänkte jag!

Honey (som filmen heter) var mycket inspirerande. Lite väl mycket klyschor kanske men jag tyckte den fick mig att minnas varför jag började med dans och all den glädje dans har givit mig. Filmen har förmodligen gett mig lite extra bensin till de kommande sex apa-stressiga veckorna i skolan.

Efter en feel-good-film var det dags för melodifestival igen och jag måste ju säga att jag varit mycket duktig på att följa det i år trots att det har blivit så flippat. Men mamma och jag satt och skrattade oss igenom programmet och så var ännu en deltävling avklarad.

Därefter blev det ytterliggare en film. Inte vilken som helst utan en favorit: Om en pojke.
Älskar fan den filmen. Blir alltid glad och så är musiken nice! Badly Drawn Boy förtjänade verkligen sina priser för soundtracket till filmen.
Feel-good är det över den filmen.

Så trots att jag var seg på morgonen och höll på att försova mig till bussen jag skulle ta till Simrishamn, så blev dagen väldigt bra!

Idag är det däremot en jävligt dålig dag. Söndag är det, grått (vad annars i februari?), massa läxor att göra, stress redan innan jag hunnit börja skolan igen. Alla odds är emot mig en sådan här dag. Om jag lyckas vända det här dåliga frammåt kvällen ska bli intressant.

Ha det fint allihop!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0