ett blogg, två blogg, tre blogg.. osv

Snarka loss!

Så var det alltså dags för ännu ett bitterljuvt inlägg i bloggen. Börjar bli riktigt bra på det här med att blogga.
Dessutom har jag läst massa andra bloggar idag vilket gjorde mig glad.

Har haft en riktig pain in the ass natt/morgon. Detta tack vare att jag drömde om Anita (min gamla mentor) och att hon hoppade omkring bland höstlöv på Kiviks skolgård (min skola från lågstadiet). Och hon hade en väldigt creepy barnröst som fick blodet att isa sig. Både i drömmen och i verkligheten, haha.

Trött som ett blåbär när jag vaknade men tog mig trots detta upp. Kom in till Lund och gjorde något avvikande för en gångs skull. Åkte till Klostergården istället för att lämna mina saker. Flyttade ju in i det där rummet idag.

Hann tyvärr bara lämna sakerna innan jag var tvungen att dra till skolan. Och så fortlöpte skoldagen.

Blev en tur till Donken sedan. Usch och blä på mig. Borde inte gå på såna ställen. Man mår inte bra och maten är inte fresh. Men kan trots det inte motstå en Big Mac som faktiskt inte är särskilt big utan snarare small.

Desto trevligare blev det när jag m. fl drog hem till Kimia -för att plugga historia.
Gick hyfsat bra men märkte att alla egentligen var för trötta för något så pass seriöst. Var iallafall mys då Kimias mamma kom med chips och godis till oss. Dessutom lagade hon tacos. Sån schysst morsa!
Alla blev ganska happyface. Kan du gott hälsa till din mamma, Kimia!

 
Dagens bild tillägnas Liridona aka Donna.

Nu är jag alltså på Klostergården, Nordanvägen 3C, och bara ligger och tar det chill as they say.
Var på upptäcktsfärd innan när jag hade åkt buss ner hit. Hittade ett par intressanta saker.
Bland annat ett Coop, ett Netto och ett bageri. Alla var samlade på en och samma plats. Måste säga att Klostergården lever upp till sitt forna rykte som ett jobbigt bostadsområde. Fast har förmodligen blivit ganska mycket bättre på sistone.

Måste verkligen ta tag i mitt liv och plugga matte, historia och svenska men orkar eller gör jag det? Nej.
Måste skärpa mig! Förresten, skärpa? Vad kommer det ifrån? Menade man att man skulle dra åt skärpet runt midjan hårdare eller menade man att man skulle slå sig själv med ett skärp? Fan vad knas egentligen.

Tror faktiskt jag ska titta på historie filmen jag fått låna av läraren. KUL!... Gustaf Vasa tror jag den heter.

Sov gott folks! Glöm inte att kommentera för då blir jag gladare än gladast!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

haha, anita med pipig röst, usch då. Jag lider med dig kottisch-friend!

2009-02-05 @ 20:12:33
URL: http://kajsaellida.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Haha, usch då! (kan hända att jag kommeterat två gånger, datorn tyckte jag skulle leka med koder och sånt där trams...)

Jag lider med dig gällande anita drömmar!

2009-02-05 @ 20:14:31
URL: http://kajsaellida.blogg.se/
Postat av: Kottisch

Jaha! Nu fattade jag det här med att kommentera! Grattis till mig, och till dig som får 3 kommentarer på en gång. Nu får du kommentera till mig lite ;)

2009-02-05 @ 20:15:58
URL: http://kajsaellida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0