Kusin vitamin rycker upp dig.

.. the weight of happiness

Idag vaknade
jag på ett väldigt konstigt vis. Kollade klockan och såg bara att det stod :59. Tänkte, vad skönt, då kan jag sova tio minuter till, då jag trodde att hon stod på 06:59. MEN så tänkte jag innan jag skulle snooza, bäst att kolla så att jag inte såg fel. JO! Det hade jag. Klockan stod på 07:59. Blev riktigt panikslagen och tänkte, SHIT!
Hade tio  minuter på mig att cykla upp till centrum och till min skola. Haha, självklart hann jag inte i tid. Kom ungefär en halvtimma försent. Men jag var iallafall med på lektionerna trots att man inte får det om man missar uppvärmningen på morgonen. Sån buse jag är!

Dagen segade på och det enda ljus stopp jag stötte på under skoldagen var under jazztekniken. Ni vet ämnet som jag skrev om i blogg tre (tror jag det var) och som jag fick underkänt i. Läs bloggen så fattar ni, fick ju inte IG egentligen.
Men iallafall, det fick bra för alla idag och i slutet så sa Sian: You're so much better this week than last time I saw you! Massa GP till denna klassen (GP=Goda prestationer=Vg/Mvg). Riktigt facelift för alla tror jag.

Bättre blev det när vi sedan tränade på koreografin till tävlingen. Som jag skrivit många gånger, det närmar sig.
Det blev mycket flams emellanåt vilket både var underhållande och jobbigt. Haha, men så ska det vara antar jag.
Vi kom iallafall en bra bit in på koreografin och har i princip avslutat första delen helt. Tummen upp!
Blir så mäkta stolt över allas insatser och att alla gör det så extremt nice, trots att det ibland ser för djävligt här och var.

Fick en slags lyckorus känsla i kroppen när gjorde genomförde koreografin de sista gångerna innan vi slutade träna för dagen. Såg hur det såg ut i spegeln emellanåt och kan inte säga annat än att resultatet blev otroligt mycket bättre än väntat. Ser fram emot att få visa upp den. Tack vare min/vår koreografi så börjar jag få tillbaks känslan igen.

Blev till att käka pizza idag igen (tredje dagen i rad för mig). Gött som fan var det, men börjar tröttna nu. Bra med kolhydrater iallafall.
Hem till Robin med Ina och Ronja för att kolla film. Den var ganska underhållande om jag får säga det själv och rolig också för den delen. Filmjäveln började hacka mitt iallihop vilket inte var lika roligt. Kunde inte se klart den. Så sämst.
Imorgon blir det till att klaga på Hemmakväll-butiken.

Hem, och nu sitter jag här och ska snart plumsa i säng. Trött och seg som man är.

Tack folk, tack läsare, och tack till det kosmiska (om det nu finns) som givit mig lite ny kraft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0