Thursday

It goes, boum boum, boum.

Haft en kind of great day!

Trött (sällan) åkte jag till skolan för att ha den dagliga uppvärmningen och därefter den alltid lika krävande balett-lektionen. Helt okej början.

Fortsatte med Engelska, som inte var lika kul. Men jag lyssnade på musik hela lektionen för Karolin (läraren) inte var i klassrummet och kunde säga till.
Lunch. Äckligt :) eller nej, helt okej.

Sedan matte-lektion, hjärnkollaps, och därefter dagens roligaste; Jazz/teknik som faktiskt var rolig för en gångs skull. Förresten, kanske inte så smart att skriva så om någon lärare skulle read this men chansen är inte så stor.
Hade Martin som vikarie och det var överraskande att han gjorde lektionen så bra. Fick göra lite diagonaler vilket var tummen upp (kan berätta att i vanliga fall skulle vi få göra massa tekniska övningar hela lektionen vilket inte alls är roligt).
Helt plötsligt var skoldagen slut (går fort som attan) och jag, Christoffer och Julia stannade kvar för att fortsätta med bidraget till Koreografi tävlingen. Tur att vi börjat så pass tidigt, skulle aldrig hinna klart annars.
Dansen börjar faktiskt bli bra och min förhoppning är att publiken skall tycka om den.
Dessutom har den en ganska speciell betydelse för mig då den är dedikerad till min mormor...
Min förhoppning är ju att hon ska kunna komma för det är för henne jag ställer upp i år istället för att vänta tills nästa. Men ja, hon är gammal och man vet inte vad som kan hända. Vad jag förstod på morsan så orkar hon knappt gå till affären längre men hon sa att hon skulle försöka komma. Blir sista gången hon ser mig dansa tror jag...
Usch, fan vad depp! Tänker ge järnet iallafall, försöka ha roligt och försöka ge publiken ett nummer som sent kommer att glömmas.

OBS! Koreografitävlingen visas på Lund Stadsteater 2/4. Kom dit för att heja, samt förmodligen få se en väldigt bra föreställning.

Blev en fika på Espresso House också som vanligt. Denna gång med Julia och Karolina vilket var trevligt trevligt.
Bra avslutning på skoldagen!



Olyckligtvis fortsatte det inte lika bra. Satte mig i bilen på väg hem till Kivik. Får världens drygaste kommentar av min father att "han och Gunilla minsann inte orkade vänta på mig i bilen" osv osv. Vafan, jag kom två minuter senare än vad vi hade bestämt. Och klagar jag om de är sena. Nej, inte direkt. Så det finns inget att klaga på.

Var ganska tvär resten av bilresan hem, haha. Märktes att de båda inte visste hur de skulle hantera situationen.
Wellwell, orka! Vill bara flytta så snabbt som möjligt och komma närmre till lundaborna igen och bort från det tråkiga stereotypa "perfect-family" huset jag vistas i mestadels nowadays.

Där fick jag klaga lite för dagen!

Dagens låt: Don't snap me - Intensiv HIV (Intensiv Hallucination I Vakuum).

Ha en trevlig afton! Btw, trevligt med folk som kommenterar, så vet man att någon läser iallafall!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Väldigt fint att du dedikerar koreografin ll din mormor daniel paniel, och en mycket nice bloggeliblogg!

2009-01-15 @ 21:25:03
Postat av: Annasåklart (:

Koreografin kommer bli bäst, för du är grymt :D Sorry att jag inte kunde träna idag!

Bra med blogg btw, då har jag nåt att läsa och kommentera när jag har trökigt :p

2009-01-15 @ 21:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0