Tillbaks.

Dags igen.

Jag är tillbaks nu för att skriva lite igen. Säger hela tiden att det ska skrivas mycket och så men märker att det inte är hållbart.

Sommaren är här och har redan varit till stor belåtenhet. Förra veckan slutade vi på måndagen och så åkte jag hem på onsdagen.

Dröjde två dagar innan det firades midsommar med min bror, Petrus, Alexandra och min familj. Tanken var att det skulle bli fest med Kt och andra men så blev det inte. Fick dock en väldigt bra midsommar.
Vidare till helgen då Ina anlände och jag var glad att träffa henne igen. Även om det bara hade gått fyra dagar sedan vi hade setts så var det mycket great!

 Sun is shining.

På söndagen började jag och Ina jobba som lärare på vårt egna dansläger för barn mellan 8 och 13 år.
Detta höll vi på med 3 h och 45 min varje dag från klockan halv elva till kvart i två. Därefter hann vi åka till stranden två gången, spela en omgång monopol med mi familia och äta på Kiviks äckliga sylta.
Torsdagen var sista dagen på lägret. Vi tackade med en liten föreställning där vi hade lärt ut barnen två koreografier och jag och Ina framförde även vår första gemensamma koreografi som var en contemporary till låten "A drop in the ocean". Det blev ett lyckat resultat och föräldrarna verkade mycket nöjda efteråt.
Fick även höra av en mamma att hennes dotter direkt efter första dagen på lägret hade satt sig vid datorn och kollat på dansklipp och filmer en hel kväll. Då blir man jättestolt över att ha tillfört någon form av glädje till en individ.

Ina åkte efter föreställningen och det blev rätt tomt faktiskt. Vi kommer dock fortsätta hålla i dansklasser redan frånochmed söndag då vi åker till Småland för att hålla det där. Kommer hem nästa fredag och kommer förmodligen vara lika nöjd med jobbet.

 Jag och Ina hemma i min lägenhet. För ett tag sedan dock.

Fick rapport om att Michael Jackson har dött på torsdagsnatten då jag satt vid datorn och skulle läsa nyheter. Skickade direkt sms till Sarah då jag vet att hon skulle åkt på den konserten i September. Hon har sparat och jobbat ihop pengar för att kunna åka till London för att få se honom på O2-arena och nu blir det inget. Tycker synd om henne, sörjer med MJs familj, vänner, sörjer med fansen och även de som skulle arbetat med hans sista turné "This is it".
Det är slut för honom alltså. Och idag sörjer en hel värld.

Denna dag (Fredag) Har inte gått till något annat än att ligga på soffan, koreografera lite och träffat Clara på kvällen. Det behövdes en sådan dag. Imorgon är det dags att stiga upp tidigt för att boka min biljett till Hultsfred och sedan åker jag till Gärsnäs för att träffa min kottevän-Kajsa. Ska tydligen göra någon slags flädersaft hemma hos henne så det blir intressant att se om jag klarar av något sådant.

Ska även säga att jag har varit riktigt duktig med träningen nu på lovet. Stretchar och tränar varje dag för att komma tillbaks stark i höst.
Får dock inga hurtighets för detta då jag lagt ner det över sommaren. Sorry Anna, vet att du vill ha mer poäng men inte förrän i höst!

Det här blev ett långt inlägg och en rätt bra comeback. Haha, om man nu säger så.
Godnatt gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0