Idag hände det.

idag hände allt.

Vaknade upp
och var som vanligt en stor jävla deg-klump. Vällde mig iallafall över sängkanten och fixade mig.
Kom till skolan, träffade Poppe och Jesper i M1 som stod och tränade på någon stepp grejsimojs i S2 (studio 2). Alla andra hade sovmorgon eller gjorde sina omprov (var ju projektdag). Dock kunde jag inte ta mig in på annat sätt och därför blev det helt cp.
Fick dock se av de båda herrarna hur en street-salsa ser ut och det var ingen vacker syn må jag säga men ett gott försök! Finns ens street-salsa? Låter isåfall jävligt knas.

Ronja kom tillslut efter att ha gjort ett prov i Historia. Great! Begav oss till E.H för att prata om diverse crap och trevligt som fan var det. Drack en kaffe latte och njöt av den very very much!

Ina kom och joinade efter ett tag och efter att ha suttit där någon timme (om det ens var det) så gick vi till skolan. Allt började här.


Projektdagens tema var som många tidigare; Sex och samlevnad.
Denna gången var det dock skillnad från de tidigare tråkgångerna. Nu fick vi minsann köra något som heter "Heta stolen" och dessutom fick vi spela upp pjäser samt rita en stor jäkla tavla där vi skrev om massa kärleksmojs. Haha, väldigt fint och väldigt blödigt när vi alla skulle se grupp 3's (vi blev indelade) redovisning vilket var den här målningen. De spelade "Bleeding in love" med Leona Lewis samtidigt som vi hade tända ljus och några stod och blåste såpbubblor. Vi alla mjuknade nog upp lika mycket som is smälter i solen.

I min grupp redovisade vi en knasig pjäs (fyfan, aldrig skådespeleri för mig säger jag bara!).

Fick iallafall bli jagad av Agnes i pjäsen vilket var redovisningens höjdpunkt.Dagens bild bjuder jag på. En något onykter Daniel Persson ser ut som en fjortis.

Jävligt bananigt det här med projektdag. Fick iallafall rå-damp på klassen senare under dagen och ville kross fönster. Helt sjukt så sur och irriterad jag var (hade dock mina skäl till detta men inget som bör sägas).
Hade även klassråd och alla var jävligt fucked i skallen. Skrik och bråk om skolmaten som suger hit och suger dit. Någon som hört talas om att räcka upp handen att låta folk tala till punkt? Japp, tänkte väl det.

Fick även info om Individuella valen (300 poäng) till tvåan och trean. Mina val är så jävla feta och jag hoppas jag får allt för då kommer resten av min gymnasietid bli heaven. Såg dock till att jag önskade mig 250 extra poäng så att jag kan studa mer än bara 300 extra timmar. Vill ju få ut något av utbildningen.

- Jazz C komersiell (street)
-Modernt B (fuckin' lovley)
-Ensemble A (kul med sång, hoho)
-Matte B(nödvändigt om man ville läsa vidare till psykolog på högskolan sedan, vilket jag ser som en utväg om allt fuckar sig)
-Småföretagande A (kan vara gutt)
-Akrobatik A+B

Blev inte riktigt klar med de där önskemålen på kurser så jag meddelar när den har utökats!

Eftermiddagen blev nice. Käkade först på Donken (fyfan vad äckligt det börjar bli) och sedan tränade vi i två timmar till koreografitävlingen.

Vi körde lite impro först och sedan lärde jag med hjälp ut det sista av koreografin. Nu är den klar och det är bara finslipningar kvar. APPLÅDER!

Fick även ett sms om att min gode vän Clara aka Clear the pear vill fika i Lund imorgon och det kommer bli jävligt skoj! Skall ha projektdag även imorgon och då kör vi Capoeira och Akrobatik. NICE!

tack och godnatt läsare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0