Folkligt folkligt.



Shortcuts.

Sitter just nu hos min gode vän Emma som ni läsare fått läsa om tidigare. Hittade lite gamla pics från när vi dressincyklade som slut-aktivitet i nionde klass. Är vi inte otroligt heta på dessa ögonorgasmenterade bilder?
Ganska kul att se tillbaks på och komma ihåg, precis som alla människor tycker om roliga minnen.
Det enda som faktiskt inget annat än tiden kan ta ifrån en person.

Tänkte iallafall summera min kväll som varit till belåtenhet.

Clear the pear kom någon gång vid fem tiden då hennes buss var något försenad.
Vi satt iallafall och pysslade en liten stund och gjorde en (enligt oss) fet scoreboard inför Melodifestivalfinalen.
En liten tradition vi har är ju att knepa och knåpa när det närmar sig sådana folkliga events!

Gick till Ica för att handla mat och ja, vi skulle köpa kyckling, så står det på en liten lapp: Ej självbetjäning.
Vi väntade en stund på att någon skulle komma och ge oss vår satans kyckling men ingen kom. Så vi gick och köpte allt annat nödvändigt till en riktigt god sallad. Gick sedan tillbaks i hopp om att någon Ica-dude skulle ha kommit för att hjälpa två utsvultna tonåringar men icke då!
Så vi stod en stund och funderade hur vi skulle få kycklingen. Nu är ju saken den att vi egentligen kunde ha köpt kyckling som fanns i frysdiskarna men ingen av oss var sugna på att tillaga kyckling så därför ville vi ha den färdig grillade.
Det som egentligen är en pyttesak blev helt plötsligt en stor utmaning. Så jag smet in bakom disken och roffade åt mig de tre sista kycklingbitarna och Clara täckte mig. Haha, så löjligt men ändå så fruktansvärt roligt.

Kom hem och slevade i oss vår sallad. Satte på teven och så började hela tjuderuttan schlager-mojset.
Jag och Clara satt och blev eld och lågor under omröstningen då Måns-banan och EMD låg bra till. Fyfan!
Så kom folkets röster och vi ställde oss upp med hjärtat upp i halsgropen (även detta väldigt fånigt men roligt) och hoppades att sverige inte skulle skicka ett skitbidrag som pojkbandet EMD eller Måns stod för. Men ack nej, vi fick som vi ville, Caroline af Ugglas som tvåa och Opera-bitchen/divan som vinnare. Blev glada som fan.
Lustigt nog har jag ju fått lite smak av det här med opera av min moder trots att själva genren i sig är fruktansvärt grotesk. Nu är det folkliga slut och vi alla (som kollat) kan återgå till vardagen utan denna ihop knycklade såpa.

Gick en runda och sedan kollade vi en stund på Schindlers List. Konstigt filmval efter en hypad kväll men en gudt film.
Clear åkte hem till sitt och det blev lika sorgligt som alltid. Men så cyklade jag ju hem till denna charmgroda (Emma).

Nu har Emma suttit och spelat dålig barnfilms musik i timmar och härmat af Ugglas en stund och vad jag kan se så börjar hon segna. Även jag gör detta så jag tror att jag snart ska bege mig hemmåt. Långa nätter brukar sluta i sömnlösa dagen efter.

Gott folk! Nu ska jag ladda upp lite fler bilder och troligen får ni även lite bilder från denna kväll någon gång nästa vecka.
Ha det muy bien och muchos gracias för att ni väljer att läsa denna blogg av alla miljontals!

Klassen på väg hemmåt från en lång dryg-dressin-dag. Trippel D

Innan vi gick ut fick vi en "fika", mumselimumma..

Sommar 08 inleddes med en tripp till göteborg. Hörru Evelina! Till min nästa göteborgsresa får du lära mig lite göteborschka! Jävligt fet och härlig sommarfärg man hade på kroppen dårrå!

Lekte japansk turist sommaren 07. Lyckades jag? Ja, det gjorde jag nog ja!

Tycker det blev somriga bilder. Fan, kan det inte vara så nu dårrå? Trött på denna äckelvinter/halv vår.

Kommentarer
Postat av: my

vad brun emma va!

2009-03-24 @ 23:29:20
URL: http://absolutmysan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0