Kaffekatten



Jag vet varken in eller ut. Tankarna hänger över mig som en trögflytande vätska.
Återigen.
Mitt fokus ligger på att kämpa och hålla huvudet högt för att inte falla ihop.
Hjärtat slår inte i sin naturliga rytm längre. Istället pulserar det långsamt och ger mig ångest.
Andningen är ständigt tung.
Jag vet inte varför, men återigen dyker kaffekatten upp när jag drömmer.

Tre nätter i rad har jag sett kaffekatterna.
Kattdjuret som med sin kaffe-svarta päls dyker upp i såväl nya som bekanta scenarion - i drömmarna.
De rör aldrig mig. De närmar sig inte ens.
I drömmen vill jag sträcka mig efter och känna på dem.
Men de närmar sig aldrig. Istället drar de sig sakta tillbaks.
Jag frågar mig själv om det är min strävan efter något. Min saknad eller mina obesvarade frågor.
Allt det som jag vill förtränga men som ständigt återkommer för att det aldrig vill låta mig glömma.
Jag trodde aldrig jag skulle få återse dem igen. Att jag hade tagit mig vidare.
Fel.

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj! Det där var fett bra skrivet! Jag önskar jag kunde uttrycka mig på det där viset. Men jag finns här vettu :)

2009-09-03 @ 21:42:35
Postat av: sarah

imorgon. du och jag. prata. punkt slut

2009-09-04 @ 00:07:37
URL: http://dansarah.blogg.se/
Postat av: syster

Daniel, kom hem. Jag saknar dig något enormt.

2009-09-04 @ 22:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0