Dans(k) dag.

Dansk-time!

Det har varit mycket danskt idag. Min lärare och koreograf till "Spelman på taket" är danska.
Hon är verkligen bäst på att peppa måste jag säga. Första hon sa idag var att tredje dagen brukar vara värst av alla och jag kände innan jag gick in att ja, det är verkligen en jobbig dag. Men hon sa iallafall att om man överlever den så går det bara uppåt sedan och det var skönt att höra för då slapp jag känna att jag var en complete idiot som var trött redan efter första dagen. Så satsade på att peppa mig och bara göra vad jag skulle och nu känner jag att det bara kommer gå uppåt.

Senare hängde jag som vanligt kvar i skolan och bara fördrev tid tills jag sedan gick och fikade med Clara Lykke i min klass och ja, gissa vad. HON ÄR OCKSÅ DANSK! Dejligt (eller vad man säger på danska).
Därefter gick vi runt och letade jobb åt henne i stan på diverse butiker och tillslut gick vi hem till hennes lya för att laga mat. Blev ris och kött vilket var superbt men hon blev ett tag lite förtvivlad över att det inte fanns någon sås hemma som hon trodde. Löste det med smör! SMÖR SMÖR SMÖR!
Snackade massa strunt och skrattade fem minuter non-stop. Jag lovar, när jag säger fem minuter så låter det som en överdrift men seriously så skrattade vi åt att jag aldrig fixade att avsluta en av mina meningar och vi gav upp det tillslut så jag fick aldrig sagt det jag skulle säga. Wellwell, det behövdes.
Fick även höra henne prata flytande danska med sin mormor. Det var smått coolt. Fattade inte mycket dock.

Nu ska jag sova. Natter!
 Hedrar dansk-Clara med en bild i detta inlägg! YAHO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0