Gambia here we come!

Nytt möte med ny kultur comin up!

Har nyss haft besök av Sarah och hennes mamma här i Kivik.
Varför? Drar en snabb genomgång.

När jag åkte till Kivik från Lund någon gång i början av sommarlovet så tänkte jag över vad jag ville göra med mitt projektarbete. Då kom jag på en snille-blixt att jag ville åka till Afrika och undervisa och få ta del av deras kultur. Det som var ännu bättre var att min mamma hade sagt att hon skulle till Gambia för att göra affärer och se till så att det kunde importeras kläder därifrån som hon kan sälja i sin butik. SÅ jag frågade henne om jag kunde följa med och hon var helt med på noterna. Super!
Därefter började jag spinna vidare på det ännu mer tänka på frågeställningar osv och så började jag prata med Sarah om det och hon ville med vilket var kul.
Så när hon pratade med sin mamma så ville även hon med och vi bestämde oss för att ses här i Kivik någon dag.

Så har det gått några veckor och jag har stressat lite över detta för att jag verkligen vill att det ska bli av och nu sågs vi äntligen alla fyra ikväll och har planerat och pratat igenom allt i några timmar. SUPERB!
SÅ I VINTER BLIR DET GAMBIA! hähää.

Tror detta kommer få mig att orka skolan ännu mer och nu har jag något att se fram emot.
Kommer bli århundradets resa och bättre är att hotellet vi kommer bo på har internet så att jag kan blogga därifrån. Hell yeah!


Kommentarer
Postat av: sarah

SÅÅÅÅ PEPPAD!

2010-08-12 @ 18:53:42
URL: http://dansarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0