Summerdrop2010 - slut...

It's been amazing.



Här ser ni Teddy Forance! En av årets lärare på Summerdrop. Hans contemporary-klasser var helt fantastiska. Vi skulle egentligen bara haft tre klasser med honom men jag betalde extra så jag fick tre till.
Hans sätt att lära ut på är fantastiskt och all information han gav oss försökte jag suga åt mig likt en tvättsvamp. Det är helt otroligt att tänka sig att han bara är 22 år gammal. Lika gammal som min bror alltså och han har redan jobbat med några av dansvärldens giganter. Bland annat Mia Michaels! Ser sjukt mycket upp till henne och nu även mr Forance. Hädanefter siktar jag på att bli lika bra som honom för han är en helt otrolig dansare.
Koreografin vi gjorde till showcasen var till låten "Beautiful Mess" med Jason Mraz.
Är egentligen inget fan av hans musik men när vi fick köra koreo till så blev jag helt betagen och får rysningar så fort jag tänker på det. GAAAH! Han har fått mig att förstå varför jag kämpar med detta.
Blev otroligt glad när han efter lördagens showcase kom fram och frågade vad jag hette. Därefter fick jag beröm och så uppmanade han mig att fortsätta kämpa och försöka ta mig till USA och ta så mycket klasser jag kunde. Sen innan han gick så sa han bara att han hoppades att han skulle möta mig igen någon gång.
Blev så sjukt glad och helt gråtfärdig för det betyder så mycket att få höra det av en dansare jag ser så mycket upp till. Vill inte skryta med det och det är egentligen helt oväsentligt för er men för mig betyder det världen.. nästan och jag känner att jag måste få skriva det.

De sista dagarna kände jag mig mörbultad och sinnessjukt trött men det var ändå roligt in i det sista. Man har lärt känna massa nya människor och fått dansa för så fantastiska koreografer och lärare. Det har varit värt allt och jag vill tillbaks igen redan! Får vänta till nästa år istället.
Rekommenderar alla dansintresserade att åka dit nästa år. Det är värt pengarna och mer därtill.
Är även glad att jag gjort det för jag har varit sjukt nervös innan det och tänkte att jag tog mig vatten över huvudet när jag valde Level2 men det har fungerat perfekt och det var kämpigt i början och för nästan för svårt, men jag blev samtidigt bättre och var tvungen att "step it up" rejält.
SUMMERDROP2010 - ta mig tillbaks! NU NU NU!
TACK ALLA SOM VAR DÄR!

Årets lärare var:

- Marvin Spahi
- Nick Bass
- Nick Whage
- Lyle Beniga
- Teddy Forance
- Joao Assuncao
- Lin Samuelsen
- Kai Strahtmann (skulle undervisat men skadade sig på flygplatsen så han var bara där och "hängde").

Kommentarer
Postat av: Anna

Du skryter inte alls, tvärtom! Det är ju helt fantastiskt! Var stolt, jag är stolt över dig :D

2010-08-09 @ 14:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0