Karla-karlen städar och skottar. O ja.

När man får flyt på det hela så..

.. känns det djävligt bra måste jag säga!


Ja.. det här är så live det kan bli idag tyvärr. Tänkte göra något juligt på inläggsbilden men så hittade jag inte min tomteluva. Tur man har adventsstaken iallafall!

Min tanke var ju att vara nyttig idag. Eller inte vara nyttig utan göra nytta. Och visst var jag det. Inte på det viset jag kanske trodde (tänkte ju studera lite) men det blev allt annat än studier.
Fick mig ett rejält mandomsprov när jag ombads att gå ut och skotta snö idag. Om det är något jag erkänner att jag är kass på så är det att vara praktisk när jag kommer hem till Kivik, men idag gjorde jag debut ute i kylan och meter-höga snön med skyffeln i högsta hugg. Kände mig verkligen som en mannaman eller karlakarl när jag slungade snö. Tråkigt som fan men med Spotify i iPhonen så fungerar det mesta.

Då kanske man kan tänka sig att det skulle vara dags att plugga när jag kom in i värmen igen. INTE DÅ!
Fick ett djäkla ryck och påbörjade storstädning i mitt rum som vi valt att kalla röda soptunnan ett tag då jag har en röd vägg i rummet och längs väggen har jag lastat massa äckligt skräp och gammal mat på skrivbordet.
MEN tack vare min tappra insats som fortlöper än och som redan tagit mig 5 timmar så kommer rummet bli hur fint som helst igen. Första gången på år som jag kunnat sätta mig vid skrivbordet och därför tog jag även bilden därifrån. AWoowowoa!

Sova. Nu. Härligt.

Kommentarer
Postat av: Louise Anderasp

Bra jobbat:) en händig man...typ :P skojja! hahaha (:

2010-12-24 @ 01:28:36
URL: http://louisan.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0