Dans-update.

Already gone.

Detta inlägg blir en update på dansfronten och hur det går just nu.

Min fot stukades lite i måndags då vi tränade något man kallar sauté-hopp. Riktigt jäkla klumpigt av mig då jag landade på sidan av min fot. Men det gick rätt bra för kan gå och dansa osv.

Just nu håller treorna (dans) på med sin slutproduktion Tusen och en natt. Kommer nog bli ganska fett tror jag. Har nämligen tjuvkikat lite.

Själv hade jag ingen vanlig dag idag. Eller den var lite halv-udda. På balett-lektionen fick vi dansa jazz istället och ja, jag kan säga att det är riktigt jäkla kul. Kanske lite för stelt med de övningar vi fick och stilen var lite för brittisk för min smak men trots allt en rolig lektion. Längesedan jag dansade jazz. Och då menar jag riktig jazz och inget konstigt funk-mojs som vi fick göra förra fredagen. Saknar jazzen lite känner jag..

Manliga repertoaren var också udda. Ingen lärare så vi fick helt enkelt gå igenom alla våra övningar själva mm men min energi var verkligen låg så det blev inte så snyggt precis.

Slutligen sista danslektionen var Street och jag måste säga att det är höjdpunkten för mig i skolan just nu. Tycker det är fruktansvärt kul och i ettan så tänkte jag ett tag att det inte var något jag skulle ha nytta av och att jag tappat gnistan för det, men jag märker nu att det verkligen är skitroligt och utvecklar mig. Fick dansa House idag som är lite av en "släppa-loss"-stil inom streetgenren. Tabbade mig lite men det gick bra och var nice as hell! WIHO! Gillar också att vi är så få i den gruppen. 8 stycken i jämförelse med jazzen där det är betydligt fler.

Ska försöka sova nu. Har städat lägenheten också. Eller ja. Plockat undan det värsta var väl bättre uttryckt.
Goodnatter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0