iTunes spellistan

Måndagar övergår snabbt till tisdagar.
Detta innebär att jag idag (tisdag) kommer att få en riktig tv-kväll senare. Men däremellan bör jag sova lite tror jag minsann.

Har nu suttit och sammanfattat en spellista på iTunes över låtar som jag förknippar 2009 med. Det behöver nödvändigtvis inte vara musik jag tycker är skitbra men ändå musik som jag förknippar extra till olika händelser. Har gjort detta ända sedan 2006 och detta går till som så att jag varje månad gör en spellista där jag fyller den musik som laddas ner eller som jag lyssnar på till den månaden och vidare när jag har alla tolv månader klara så slås dessa samman till en spellista. För 2009-spellistan hade jag 178 låtar från början och jag sållade ut så att de tillslut blev 40 vilket jag anser är ett bra max antal till en spellista. Tog mig jäkligt lång tid måste jag säga (hållit på i en vecka och lyssnat igenom). Haha, väldigt nördigt och väldigt överambitiöst men det är sånt jag kan roa mig med när jag ändå sitter uppe och gör ingenting. Hoho.

årets lista:


Japp, detta var då de låtar som jag tillslut sållat ut. Haha, det roliga är att alla de låtar jag valt ut till listan har varit låtar jag tillexempel lyssnat på när jag bloggat, festat, varit på festival eller umgåtts med folk, därför blir jag på något vis nostalgisk av dem alla.

Nog om spellistan nu.
På fredag åker jag tillbaks till Lund igen och då är det bäst att jag har förberett mig lite. Så imorgon blir plugg-dag för allt som måste göras innan vi börjar igen och sedan ska jag träffa Clara en stund och även göra pasta.
Ja, vänner, ni läste rätt. Jag och syrran ska göra hemmagjord pasta. Får se hur det blir. Är ju som bekant inte skarpaste kniven i lådan när det kommer till matlagning.

Dags att somna nu.
Night!


Kommentarer
Postat av: Josef

håller med dig om att du inte är den skarpaste kniven när det gäller matlagningen >_< hahahaha

2010-01-05 @ 13:43:51
Postat av: annaaa bananaa

åå du har sjukt mycket låtar!! ja får komam hem till doig och lägga över min itunes suuger balle!!

2010-01-06 @ 11:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0