Att koppla bort verkligheten men skaffa sig "bad habbits"



Vet inte riktigt vad jag ska säga. Dag 2 på Summercampet är slut och eleverna gör ett bättre jobb än de inser själva. Det är synd eftersom att det blir massa onödigt gnäll då och stämningen dras ned rejält. Tänker inte ge upp oavsett. Igår var de duktiga men tog in koreografi långsamt likt sköldpaddor och idag gick det så mycket snabbare. Blev imponerad och stolt måste jag säga. Haha, de hade haft Carl-Johan precis innan min lektion och om jag inte minns helt fel så är ett C-J pass riktigt tufft. Iallafall var det så när jag brukade dansa för honom.

Fick fin besök av Rebecca från skolan idag. Var lite av en refreshment att träffa henne då jag fördrivit min tid framför datorn sedan jag kom hem i lördags.
Detta leder mig till att skriva lite om de här dåliga vanorna som jag och väldigt många andra (tror jag) lyckas börja med nu när vi är lediga.

På något vis verkar det som att så fort man ska koppla bort verkligheten bara en liten aning och man börjar slappna av så leder det ganska snabbt till att man tappar kontroll på ett knäpp. Kan man uttrycka sig så?
Iallafall så har jag lyckats undvika att sova bort mina dagar nu och detta kan jag ju tacka tidiga undervisnings-förmiddagar för. Men har inte lyckats förändra det faktum att jag lägger mig alldelles för sent och jag har inte heller lyckats få riktig kontroll på dator-problemet. Kan inte, vill inte och slutar inte tillbringa mer än 3/4 framför dator eller tv. Kan inte heller hitta en riktig anledning till varför jag ens skulle vilja sitta och glo på den här skärmen dag ut och dag in för det händer knappast något. Sitter framför facebook och hoppas att nya status-uppdateringar och evangemang ska dyka upp men egentligen bryr jag mig inte särskilt mycket om vad som sedans skrivs på dessa små status-rutor. Antar att det bara är känslan av att saker händer live och att jag har någon sorts koll på andras liv som gör mig tillfredsställd.
Men ska försöka åtgärda detta problem som egentligen inte är ett problem genom att försöka begränsa mig till att bara sitta framför en skärm på kvällar. Japp. Så from now on så försöker jag se till att uppdateringar endast sker kvällstid här. Blir intressant att se hur detta kommer gå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0