Lustigt möte med fjärdeklass-lärarinnan.. åhå..

Jaha.. konstigaste mötet på länge.

Var i Simrishamn idag för att fixa ett nytt id-kort. Kan till att börja med säga att bilden blev riktigt grotesk. Ingenting såg rätt ut och ändå fick jag ta en ny bild om jag ville men självklart är jag så korkad att jag säger "nädå, jag behöver inte ha en jättebra bild".
Vafan tänkte jag med där egentligen? Självklart behöver det inte vara vackraste modellbilden men nu tog jag en så ful bild så man inte ens kommer att kunna se att det är jag. Framförallt tack vare den stora svullnaden jag har ovanför mitt öga. Fråga mig inte hur den kom dit. Eller jo, jag skulle misstänka en mygga eftersom att det kliar like insane och dessutom svider själva öga hela tiden.
Bläh för sånt. Big time; BLÄH!




Nu ska jag komma fram till det jag egentligen ville skriva.
Jag stötte på min gamla lärare från fjärde klass idag och gissa om det var obehagligt. Först kände jag inte igen henne men hon hälsade så jag sa bara "hej" tillbaks. Och så stannade hon till och för artighetens skull så stannade jag upp också. Så frågar hon "och vad gör du nuförtiden?". Kanske inte låter som en lustig fråga men sättet hon sa det på var ganska roligt och jag hostade för att dölja mitt skratt och sedan berättade jag att jag studerade dans i Lund. Därefter säger hon bara "jaha.. åhå............". Riktigt konstig stämning och jag visste inte vad jag skulle fråga så jag sa bara snabbt "ja, men det var roligt att se dig igen" och då säger hon "ja, man växer ju så mycket.. människor.. ja.. ALLA". Vad är det för svar egentligen? För att komma därifrån så sa jag bara att jag hade bråttom och så gick jag därifrån så fort jag kunde.
Har inte träffat henne sedan fyran och hon var märklig redan då. Jag vet inte vad hon hade utbildat sig till men det kan inte ha varit lärare för hon hade ingen fallenhet för pedagogik alls.
Efter ett tag reagerade föräldrarna så mycket att hon fick sparken. Lika bra var väl det antar jag.

En lustig sak är att vi ska ha gäster här imorgon (fast jag kommer inte vara här eftersom att jag åker till Lund), och då ska 4B-lärarinnans syster komma också. HAHHA. Kunde ju inte kommit lägligare. Som tur är vet inte hennes syster om att mina föräldrar var med och såg till att hennes storasyster blev kickad från sin lärartjänst och jag tror inte de har någon plan på att berätta det. Way to go!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0