What if..

Sitter och funderar en massa just nu. Behöver skriva. Vad som helst.

Jag undrar hur mitt liv hade sett ut om jag inte hade adopterats. Hade jag varit lyckligare eller ledsnare? Hade jag fortfarande dansat? Mobbad och utstött? Skulle jag varit lika lång/kort, tjock/smal, smart/korkad?
Vad skulle jag egentligen varit?

Egentligen brukar jag inte bry mig om att tänka på att jag är adopterad eftersom att det för mig alltid verkat så naturligt. Men för en del andra så är det fel att adoptera bort tillexempel. Som sagt så brukar jag inte tänka på detta men jag gör det nu iallafall.

Om jag hade bott kvar i Sydkorea skulle jag förmodligen levt fattigt. Då menar jag inte student-fattigt utan riktigt.. Förmodligen skulle jag inte ha råd att göra ens hälften av det jag kan nu. Min världs-syn skulle varit helt annorlunda och även mer begränsad. Detta innebär att jag förmodligen skulle vara fördomsfull precis som de människor jag avskyr som lyckas döma utan att veta, och som tror sig veta fastän de egentligen inte har den blekaste aning om hur man är. Jag menar.. Såvitt jag vet så har inte asiaterna i öst varit särskilt trevliga mot de västlänningar som rest/reser dit. Eller trevliga kanske de varit mot många men precis som här så noterar man snabbt det som ser annorlunda ut och som inte "hör hemma". För dem är en människa över 1.80 konstig och det blir snabbt freakshow istället vilket är lika dumt som att folk ser mig som en "jävla kines" här. Oavsett om man vill eller inte så sticker man ut och man blir ständigt påmind om det även om alla inte menar något elakt med det. För det mesta är jag ju själv med och skrattar men ibland kan det gå för långt helt enkelt.
I Korea hade jag varit precis som alla andra vilket hade kunnat kännas skönt men samtidigt väldigt tråkigt.
Man vill inte vara som alla andra men samtidigt vill man inte känna sig annorlunda och utanför. väldigt konstigt det där.
Ska sitta och fundera ett tag till men orkar inte skriva mer nu..
Oavsett vad så är jag glad att jag lever här trots att jag inte alltid älskar hur saker och ting turned out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0