Att färga en asiats hår.

Disaster!

Kanske lite väl dramatisk inledning på inlägget. MEN, idag (läs onsdag) skulle jag färga mitt hår. Så det blev till att experimentera lite. Först klippte Ida mig och det blev inte riktigt som det brukar men blev nöjd iallafall.
Sen när jag skulle färga håret blev det mer eller mindre kaos. Skulle blondera det innan jag skulle färga det mörkröd-brunt. Detta har jag gjort förr och då har håret blivit mörkmörkbrunt men denna gången blev det blond-oranget. Blev chockad som fan eftersom det aldrig har funkat på mitt hår tidigare, men denna gången blev det ljust på riktigt.


Detta är innan det blev blond-rött.. HEMSKT!

Sedan skulle jag färga det mörkröd-brunt alltså. MEN NEJ! Det blev MOROTS-rött. Ännu värre än tidigare.
Fick smått panik och bestämde mig för att köpa en svart färg på Ica och ta tillbaks min gamla kära hårfärg men vad händer då. JO, den enda färg som finns är mörkbrun. Helvete!
Så jag fick köpa den och färgade håret ännu en gång. Inte tusan blev det så mörkt som det stod på förpackningen att det skulle bli. Det blev mörk-rött med bruna nyanser. Så nu pallar inte jag lägga ner mer pengar på att köpa svart hårfärg så tänker behålla det såhär ett litet tag till.

Slutresultatet:

Färgen syns knappt på bilden dock.
Never mind. Det var ett experiment som egentligen var dömt att misslyckas men naiv som jag är hoppades jag att det skulle gå vägen för en gångs skull.

HÄÄH!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0