Helt sjukt..

Kampen mot rasismen och främlingsfientligheten tar ett nytt steg.

Jag sitter och tittar på omröstningen och inser att Sverigedemokraterna tagit sig in i sveriges riksdag. Det är fruktansvärt hemskt. Den mest tänkbara högerextrema kraften har tagit sig in och kommer att kunna påverka sveriges framtid fyra år framöver.

Försöker förstå varför de fick så stort stöd och jag börjar förstå att många människor söker den enklaste vägen. Att beskylla andra för det som inte är bra. Man hittar felen hos invandrarna och tar sig inte en titt på sig själv eller sin omgivning. Det positiva som invandringen medfört till sverige blir inte lika uppmärksammat som de problem som uppstått. Skrattretande att folk är för stolta för att se sina egna brister.

Helt mållös. Fruktansvärt. Detta ger mer vatten till rasismens kvarnar och främlingsfientlighet kommer aldrig att stöttas från mitt håll. Jag tänker aldrig acceptera främlingsfientlighet och kommer att bekämpa rasismen så långt som möjligt. De som valde SD i valet borde skämmas fruktansvärt mycket. NI ÄR PINSAMMA!
Man älskar inte sitt Sverige om man kan rösta på SD. De kommer endast bidra till skräck och de har inte haft några bra eller konkreta svar angående vare sig ekonomiska eller sociala frågor. Absurt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0