Gästskrivare:Thyra Olsson

Hej hej på er alla Daniels trogna läsare. Vi satt just o prata om hur impopulära våra bloggar är och vi vill så gärna lyckas inom denna industri så ni förstår inte... Så därför kom vi på idéen att vi skulle gästskriva i varandras bloggar. Så här är Thyra, som vanligtvis huserar på www.lavie.devote.se, nu inför er alla, live in front of your own eyes, som Emma skulle ha sagt.

Dagen har varit jäkligt händelserik. Jag ar fått se det kända musteriet i Kivik och sedan också ICA i samma by. Fint ställe än så länge måste jag säga mysigt och platt med några backar här o där...

Hade en jätteskum dröm imorse den handlade om att vi på LDMG skulle göra en julshow och showen bestod till mesta delen av att göra julmat på en spis. Sedan var det också någrasångnummer och i ett av dem fick inte en elev sjunga som hon skulle ha gjort utan Rachel Green från "Friends" sjöng istället.
Då blev de två ovänner. Efter ett tag blev vi jagade av några stycken och följden av det blev att spisen som nu visade sig vara en kuliss välte. Där slutar drömmen och jag vaknar i mjukisbyxor, strumpor, smink och hela fadderullan.
Jag somnade nämligen igår utan att ta på mig pyjamas och sedan väckte inte Daniel mig. Så något förvirrad och bortkommen vaknade jag imorse till ljudet av Daniels konstiga snarkningar. Började med att försöka läsa ut en boksom jag började med igår.
"Förlorad Barndom" heter den och är en sann berättelse om en flicka som blir våldtagen vid 8 års ålder och sedan tas hon och hennes syskon ifrån sin mamma och satt på en nunneskola. Detta tar plats i 50-talets Irland. Bra bok som känns viktig att läsa och iinte massa påhittat gnejs som man annars tuggar i sig.

Daniel har en katt, den är snäll. Just nu ser vi på tv.


Puss o kram hela dan syns på stan!

p.s. Jag ska inte censurera hans inlägg i min blogg så de så... Leve friheten!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0