PREMIÄR FÖR "Jag frågar, DU svarar"

PREMIÄR för "Jag frågar, du svarar!".
Det är inte världens mest seriösa grej men blir ett roligt inslag här tänkte jag.
Såhär kommer det bli, jag "intervjuar"/ställer frågor till lite olika människor, främst dansmänniskor men även andra of course. En del frågor blir likadana till alla och andra kommer variera beroende på vem det är.
LET'S GO!



Så! Låt oss börja!

Namn? - Sarah Linnea Granholm



Ålder?
- 19 år

Födelseort?
- Ängelholm

Vart bor du för tillfället?
- I en mysig lägenhet tillsammans med två rumskompisar

Sysselsättning eller yrke?
- Jag går en dansutbildning, på helgerna vimmelfotar jag.

Vad inspirerar dig konstnärligt sett när du fotograferar och dansar? -
Ofta vill jag få fram en speciell känsla så jag blir inspirerad av mina egna känslor, minnen, upplevelser. Musik lyfter också fram min kreativitet

Okej, låter fint! Vad är det för musik som inspirerar dig då? -
Det är olika. Men musik som betyder mycket för mig eller som påminner mig om något speciellt.

kan du vara lite mer specifik? Genre? artist? - Regina spektor, lars winnerbäck, coldplay, kent är artister jag lyssnar på mycket och är förknippade med massa minnen och känslor

Vilken är din dansspecialitet? - Modernt

Hur länge har du dansat? - Jag har dansat på hobbynivå sen jag var liten. (kommer inte ihåg exakt ålder) men började inte dansa seriöst förrän jag kom in på ldmg

Okej. Så lite om ldmg.. Beskriv dina tre år på skolan. - Åren har varit upp och ner. Det har varit väldigt tufft i vissa lägen och jag har varit nära på att ge upp för att utbildningen varit jobbig. men att gå här har samtidigt varit ett av mina bästa beslut. Jag har lärt mig så mycket under dessa åren, inte bara om dans och teori utan om mig själv också. Jag har träffat vänner som har blivit till mina närmaste vänner och jag har varit med om otroligt mycket roligt.

Fint svarat! Inga roliga rykten som gått om dig under din skoltid? - Nej jag kan inte komma på något rykte som har gått om mig, förutom det jag och du kom på tillsammans om att vi var ihop. haha

Berätta ett av de lite kryddigare och starkare minnena från dina tre år och varför de betytt så mycket.
- Det starkaste minnet är Afrika resan där vi gjorde vårt projektarbete. Där var vi med om många kryddiga, lärorika, bra, jobbiga och coola saker
det betyder mycket för mig för att det länge har varit en dröm för mig att åka på en volontärresa och att vi fick möjlighet att undervisa barn i dans var fantastiskt. Också att jag fick göra det tillsammans med en vän

Sannerligen en resa för livet! Har du något tips för en blivande resenär som är grön när det gäller resande?
- Ta reda på så mycket som möjligt innan du reser och försök prata med folk som varit dit du ska resa. Och ta vara på tiden då du är bortrest, se så mycket som möjligt och träffa så många människor du kan

Snart tar samtliga 92'or studenten. Vad har du för planer efter gymnasiet? - Jag vill resa, resa, resa! Jobba utomlands och ta en paus från plugget och kyliga sverige. En dröm är att senare plugga ett study abroad program i Australien (Man lägger ihop fyra valfria kurser under 1 år)

Du kommer med andra ord inte fortsätta med dansen? - Som jag känner just nu är att jag inte vill hålla på med dansen på professionell nivå men jag kommer aldrig sluta att dansa. Kanske en danspedagogutbildning i framtiden

I sverige eller utomlands kanske? - Utomlands skulle ju varit jättekul! Jag får se vad som händer

Framtiden ligger för dina/våra fötter så det låter ändå vettigt. Avrundar intervjun lite smått nu. Något du vill säga till läsarna? - Jag vill hälsa till alla dina häftiga läsare och passa på att länka min blogg. www.dansarah.blogg.se

Sista frågan! Om du är ute på klubb och känner hur någon sticker ner handen i dina byxor. Du känner inte personen. Hur reagerar du? - *skrattar* då tänker jag att han/hon är liiiiiiite lost och går därifrån.

Då tackar jag för uppriktiga svar och för att du tog dig tid i denna premiärintervju.
Tack själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0