Precious

Kivik.
Är tillbaks i Kivik nu igen. Känns lite halv bull när man dessutom inte har så mycket här att göra. Bull.

Lägret gick iallafall super förra veckan och vi (jag och Ina) klarade av vårt lilla uppdrag att simma 1 mil på fem dagar. Sjukt jobbigt och tråkigt men djävligt glad nu i efterhand. Problemet är ju bara att hålla igång träningen hela sommaren. Lite av ett omöjligt uppdrag skulle jag nog vilja påstå.


Inte för att bilden har något med det jag skriver att göra men tänkte det kunde bli lite tomt annars.

Såg en bra film på Canal+ innan. "Precious". Hade hört talas om den innan men inte tagit mig tid att titta. Handlar iallafall om en 16-åring som blir fysiskt och psykiskt misshandlad av sina föräldrar och om hur hon lyckas ta sig från det för att stå på egna ben.
Tyckte det var en intressant film där det varken hände för mycket eller för lite. Värd att se iallafall!
Stör mig dock på Mariah Carey som spelar socialarbetare. Har lite svårt för henne både som skådespelerska och artist.

Nu ska jag ta tag i årsboken. Jobbigtmen värt i slutändan. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0