Lägerdag #1 och 2km simning.

Förtjänar pris i hurtighet.

Jäklar vad jag varit hurtig och aktiv idag (läs: måndag).
Gick upp vid halv åtta vilket är det tidigaste jag gått upp sen studentdagen och sen var det en fet frulle som väntade. Inas mormor är ju the godess of food.

Stack till Idrottshallen som vi alltid undervisar i och förberedde tills min grupp kom dit och förr har det varit så att jag haft hiphop-klassen i Kivik och Ina jazzen och sen tvärtom när vi varit i strömsnäs så vi körde likadant idag.
Kommer dock bytas av lite.

Måste säga att det ändå var rätt kul att se de gamla eleverna som återvände vilket var ganska många ändå och det är roligt att se hur de växt sen förra året. Lite mer utmaning till dem detta året iallafall.

NU kommer det hurtigaste av allt. Efter tre timmars undervisning så åt vi lunch och stack till Strömsnäsbruk-badet för att simma våra längder och redan idag slog vi personbästa. 80 längder simning - 50 m/längd - vilket motsvarar 2 km. Och det utan att pausa. Måste säga att jag förvånades över hur god form jag var trots allt festande och svulstande de senaste månaderna.
Förra året simmade vi som bäst 1,5 km så det var betydligt bättre och nu siktar vi mot att ha simmat 1 mil tills på fredag. Så det blir 2 km imorgon också. OOOH, jobbigt.

Dags att sova så att jag inte är lika virrig som jag var när jag undervisade.
hee-ee-eee-eee-ejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0